Co dělat, když tuhne kit na B-4....aneb, jak nezamrznout

 

....nebo taky návrat ke starým projektům

 

Výkres z Volného letu

 

 

     Po novoročním záletu modelu F1G Kadet pánů Rohleny a Kubeše jsem si vzpoměl na pár komponentů, které jsem si připravil na model kat P30 mistr P z Volného letu. Jestli je to správná volba nevim, ale na vyzkoušení technologie to vyhovuje.

 

Trup a kompletní nosníky

                       Šablony křídla a šablony na stavební  z podložkuXPS                        

 

 

    Na výrobu trubiček používám 5 mm uhlíkovou punčošku. Jenže nalaminovat cokoliv na rovný trn, není problém. Mnohem větší je dostat to pak z trnu dolu a to i když ten trn naseparuju čímkoli. Zatim jediný zpúsob,  který je při troše trpělivosti použítelný je použití smštovačky a jako separátor používám vazelínu. Tímhle způsobem jsem zatím schopen udělat trubičku o průměru min. 3,4mm, menší neumím, protože jsem limitován průměrem smrštovací bužírky, ale na projekt Mistr P budou vyhovovat. Jako trn používám ocelovou strunu, na kterou navlíkám smrštovačku ( vyhovující mají v Bauhausu ). Punčošku prosytím LF-kou a přebytečnou pryskyřici setřu papírovým ubrouskem.

   Samostatnou kapitolou je vydolovaní bužírky z trubičky. Po ztažení z drátu ( to jde celkem dobře) vezmu opalovací pistoli, ohřeju konec trubky a povytáhnu konec změklé smrsťovačky. Pak si postavím horkovzdušnou pistoly na stůl a v levé ruce držím trubičku a v pravé ruce smšťovačku. Trubku nahřívám a postupně vytahuju smršťovačku ven. Jsou to sice nervy, ale jde to. Zatim nejdelší trubička vyrobená tímto způsobem při vnějším průměru 3,3 mm měla 440 mm a při průměru 5,5 mm 600 mm .

Struna se smršťovačkou

                                 Hotové trubky                                 

 

 A toto by z toho mělo vzejít :-)

 

      Až pokročím se stavbou, tak samozřejmě doložím foto a nějaký text.

 

 

Franta Kašpárek